Vilkår

Bestilling
Vi sender som regel ut varer 1-3 virkedager etter at ordren er mottatt hvis du har betalt med Paypal. Har du betalt med faktura sender vi orden din etter vi har registrert betalingen din. Det vil si at jo raskere du betaler faktura, jo raskere får du pakke i posten!

Nettbutikken oppdateres fortløpende med lagerstatus, så det du bestiller har vi klart på lager.

Til norske adresser sender vi ikke ut pakkseddel sammen med garnet (vi sparer det papiret), men du vil motta en digital ordrebekreftelse etter bestilling samt betalingsbekreftelse på mail så kan du printe det ut selv om du trenger det. Til adresser utenfor Norge sender vi en papirversjon sammen med pakken.

Betaling
Vi tilbyr betaling via PayPal eller via faktura som du betaler i din bank. Fakturaen sender vi på epost til deg. Når du har betalt fakturaen og vi har registrert betalingen, sender vi ordren din. Er ikke fakturaen betalt innen 14 dager etter bestillingen sender vi ut en påminnelse. Hvis vi fremdeles ikke hører fra deg eller mottar betaling sletter vi ordren. 

Ekspedisjonsgebyr
Vi har ekspedisjonsgebyr på ordre du vil betale med faktura. Dette fordi vi bruker ganske mye tid på å sjekke om og når penger har kommet inn for de enkelte ordrene, kansellering av ordre osv.

Frakt
Vi vakumpakker garnet slik at det tar minst mulig plass i posten. Det betyr at vi kan tilby deg rimeligere frakt. Det betyr også at garnet vil være helt beskyttet for vær og vind og vil komme fram til deg like perfekt som det var da det forlot oss.

Vi sender til de fleste europeiske land. Norsk mva blir uatomatisk trukket fra. Vi sender med tolldeklarasjon klistret utpå pakken og trykker ut ordrebekreftelsen din og legger den ved ordren din. 

Alle ordre blir sendt med Posten Norge. Vi sender de aller fleste ordrene som A-prioritert brevpost (uten sporing). Det er veldig sjeldent noe blir borte underveis. Men om din ordre ikke skulle finne veien til deg, er dette utenfor vår kontroll og du må ta kontakt med Posten. Vi vet fra tidligere at Posten har ingen garantier for at de noen gang vil klare å finne pakker som er sendt som brevpost, og de mener har ingen erstatningskrav. Vil du ha litt ekstra trygghet velger du pakke med sporing. 

Prisen for frakt følger Postens satser og blir beregnet etter vekt og lagt til i kassen. Handler du for over 1500 kr spanderer vi frakten! Dette tilbudet gjelder kun innenlands.

Ønsker du å kunne spore pakken din kan vi sende den som en sporbar Norgespakke som også er forsikret for skade eller tap for en verdi opp til 10.000 kr. Vi sender deg sporingsnummeret på epost eller SMS etter pakken er sendt. Norgespakke med sporing koster 150,- for pakker mellom 0-10 kg.

Det er mottakers oppgave å sørge for riktig og fullstendig adresse, samt å hente pakken sin. Hvis pakken uteblir og mottaker mener pakken er riktig adressert, må dette tas opp direkte med Posten, da det er som nevnt tidliger utenfor vår kontroll. Det har blitt stadig vanskeligere å få igjennom klager hos Posten, og de tar sjeldent ansvar for brevpost som forsvinner.

Om du er bekymret for at din ordre ikke skal komme frem anbefaler vi å velge pakke med sporing. Vi sender dessverre ikke nye varer gratis om Posten har mistet pakken din. 

Hente pakken på lageret
Hvis du bor i området og vil hente pakken din selv kan du selvfølgelig også det. Det er selvfølgelig helt gratis. Du finner oss her! 

Spesialbestillinger

Er du ute etter en helt spesiell farge? Bare ett nøste? Er ikke noe problem. Vi liker utfordringer! Send oss en mail og legg ved et bilde av noe med den fargen du ønsker, så skal vi gjøre vårt beste over fargegrytene for å få akkurat den fargen du ønsker.

Feil/Reklamasjon/Bytte
Se over alle varene så snart du mottar pakken. Ta kontakt med oss så snart som mulig dersom noe er feil. Hvis du ønsker å reklamere på eller bytte varer, må du betale portoen for å sende varene tilbake til oss. Send oss en epost før du sender varene tilbake, slik at vi vet hva som skjer og hva vi kan hjelpe deg med.

Er det en feil ved varene som tilsier at du har rett på reklamasjon betaler vi tilbake både portokostnadene og det du betalte for varen. Varen kan du i enkelte tilfeller bli bedt om å sende tilbake (vi betaler den portoen også), og du kan selv velge om du vil ha ny vare eller bare pengene tilbake.

Hvis det er snakk om et bytte, sender vi deg ny vare når vi har fått den opprinnelige varen i retur. Du får ikke portokostnadene tilbake ved bytte. Ved bytte må du også betale ny porto for den nye varen. 

Hvis vi har vært uheldige og har sendt deg feil vare, sender vi deg rett vare (kostnadsfritt) og legger ved en ferdig frankert og adressert konvolutt som du kan sende den gale varen tilbake til oss med.

Angrefrist i hht norsk forbrukerkjøpslov
I henhold til forbrukerkjøpsloven i Norge gjelder 14 dagers angrefrist ved kjøp på internett for kunder bosatt i Norge. Ved retur av varer skal varen returneres i den stand den ble mottatt, ubrukt.

Vi sender link til angrefristskjema på mail sammen med ordrebekreftelsen. Dersom du ønsker å heve kjøpet, skal dette skjemaet fylles ut og returneres sammen med varen, evt skriver du det av hvis du ikke har printer. Så snart vi har mottatt varen og skjema, refunderer vi beløpet til deg. Du er selv ansvarlig for returporto, men får tilbakeført varenes verdi og originalporto.