Vilkår

Lagervarer og ordrevarer

Nettbutikken oppdateres fortløpende med lagerstatus, så det du bestiller har jeg klart på lager. De varene som er bestillingsvarer er merket med ORDREVARE, det står også sånn ca når disse er forventet sendt fra oss i artikkelteksten. Om en av varene i bestillinga er en bestillingsvare, venter jeg med å sende hele ordren til alle varene er klare. Om det er noe du vil ha tilsendt med en gang bør du dele ordren din i to. En ordre for det som er på lager, og en ordre for de varene som er "ordrevare". 

Siden ordre som ikke inneholder bestillingsvarer pakkes fortløpende - er det ikke mulig å be om å få flere ordre sendt sammen. 

SENDER KUN INNENLANDS (I NORGE).

Det sendes ikke ut pakkseddel sammen med garnet (vi sparer det papiret), men du vil motta en digital ordrebekreftelse etter bestilling samt betalingsbekreftelse på mail så kan du printe det ut selv om du trenger det. 

Betaling
Ninapetrina.no tilbyr betaling via PayPal eller via VIPPS. Du kan søke opp Ninapetrina under "kjøp" i appen eller med VIPPSNUMMER 121374. Hvis du ikke har gjort dette ved bestilling, sender jeg deg en betalingsforespørsel via mobilnummeret du la inn under bestillingen før jeg pakker ordren din. Når jeg har registrert betalingen, sender jeg ordren din. Er ikke penger kommet inn via vipps innen 14 dager etter bestillingen ble gjort slettes ordren. Hvis det vippses fra noen andre enn din egen konto, er det til enormt stor hjelp om dere skriver en beskjed om hvilken ordre betalingen gjelder. 

Ekspedisjonsgebyr
Det blir lagt til ekspedisjonsgebyr på ordre som du vil betale med VIPPS. Dette fordi jeg bruker mye tid på å sjekke om og når penger har kommet inn for de enkelte ordrene, betalingsforespørsler og kansellering av ordre osv.

Bestilling og leveringstid
Jeg sender ut ordrer mange ganger i uka, og jobber hardt at det skal gå maks 3 virkedager fra betalingen er mottatt til ordren er postlagt (gjelder ikke forhåndsbestillinger eller ordrevarer). Har du betalt med Paypal pakker jeg så snart som mulig. Har du betalt med VIPPS sender jeg orden din etter jeg har registrert betalingen din. Det vil si at jo raskere du vippser, jo raskere får du pakke i posten! Men i hektiske perioder (og i ferier) vil ordrepakking ta lengre tid.

Frakt

Ninapetrina sender kun innenlands (innen Norge). Alle ordre blir sendt med Posten som Norgespakke med sporing. Det er bestillers oppgave å sørge for riktig og fullstendig adresse (evt mobilnummer), samt å hente pakken sin. Hvis pakken blir returnert til Ninapetrina på grunn av feil gjort av bestiller, må bestiller dekke ny porto. Hvis feilen er gjort av Ninapetrina, dekker vi selvfølgelig ny porto. Norgespakken er forsikret for skade eller tap for en verdi opp til 10.000 kr. Vi sender legger inn mobilnummeret ditt når vi bestiller adresseetiketten og det betyr at du får SMS når pakken din er klar for å hentes på ditt lokale hentested, husk derfor å sjekke at telefonnummeret er riktig registrert i bestillingen. 

 

Feil/Reklamasjon/Bytte
Se over alle varene så snart du mottar pakken. Ta kontakt med oss så snart som mulig dersom noe er feil. Hvis du ønsker å bytte varer, må du betale portoen for å sende varene tilbake til oss. Send oss en epost før du sender varene tilbake, slik at vi vet hva som skjer og hva vi kan hjelpe deg med.

Er det en feil ved varene som tilsier at du har rett på reklamasjon betaler vi tilbake både portokostnadene og det du betalte for varen. Varen kan du i enkelte tilfeller bli bedt om å sende tilbake (vi betaler den portoen også), og du kan selv velge om du vil ha ny vare eller bare pengene tilbake.

Hvis det er snakk om et bytte, sender vi deg ny vare når vi har fått den opprinnelige varen i retur. Du får ikke portokostnadene tilbake ved bytte. Ved bytte må du også betale ny porto for den nye varen. 

Hvis vi har vært uheldige og har sendt deg feil vare, sender vi deg rett vare (kostnadsfritt) og legger kanskje ved en ferdig frankert og adressert konvolutt som du kan sende den gale varen tilbake til oss med.

Angrefrist i hht norsk forbrukerkjøpslov
I henhold til forbrukerkjøpsloven i Norge gjelder 14 dagers angrefrist ved kjøp på internett for kunder bosatt i Norge. Ved retur av varer skal varen returneres i den stand den ble mottatt, ubrukt.

Vi sender link til angrefristskjema på mail sammen med ordrebekreftelsen. Dersom du ønsker å heve kjøpet, skal dette skjemaet fylles ut og returneres sammen med varen, evt skriver du det av hvis du ikke har printer. Så snart vi har mottatt varen og skjema, refunderer vi beløpet til deg. Du er selv ansvarlig for returporto, men får tilbakeført varenes verdi og originalporto.